Ainol Novo 10 Captain Black nie łączy się z komputerem przez USB

Brak zestawu obrazów

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Ainol Novo 10 Captain Black ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Ainol Novo 10 Captain Black nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Ainol Novo 10 Captain Black nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Ainol Novo 10 Captain Black jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Ainol Novo 10 Captain Black nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zrootować Ainol Novo 10 Captain Black

Twardy reset dla Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zrestartować Ainol Novo 10 Captain Black

Jak odblokować Ainol Novo 10 Captain Black

Co zrobić, jeśli Ainol Novo 10 Captain Black się nie włącza

Co zrobić, jeśli Ainol Novo 10 Captain Black się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zresetować FRP na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zaktualizować Ainol Novo 10 Captain Black

Jak nagrywać rozmowy na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak podłączyć Ainol Novo 10 Captain Black do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wykonać kopię zapasową Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wyłączyć reklamy w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wyczyścić pamięć na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zwiększyć czcionkę na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak udostępniać Internet na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak przesłać dane do Ainol Novo 10 Captain Black

Jak odblokować bootloader na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak odzyskać zdjęcia na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zrobić zrzut ekranu na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak znaleźć czarną listę w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak skonfigurować odcisk palca na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zablokować numer na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak włączyć automatyczne obracanie w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zmienić dzwonek na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak włączyć procent baterii w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wyłączyć powiadomienia na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wyłączyć Google Assistant w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wyłączyć ekran blokady w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak usunąć aplikację na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak odzyskać kontakty na Ainol Novo 10 Captain Black

Gdzie jest kosz na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zainstalować WhatsApp na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zeskanować kod QR na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak podłączyć Ainol Novo 10 Captain Black do komputera

Jak zainstalować SD Card w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zaktualizować Play Store w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zainstalować Kamera Google w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak włączyć debugowanie USB w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wyłączyć telefon Ainol Novo 10 Captain Black

Jak naładować Ainol Novo 10 Captain Black

Jak korzystać z kamery w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak znaleźć zgubiony Ainol Novo 10 Captain Black

Jak ustawić hasło na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak włączyć 5G w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak włączyć VPN na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zainstalować aplikacje na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak włożyć SIM-kartę do Ainol Novo 10 Captain Black

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak ustawić czas na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak podłączyć słuchawki do Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak zdemontować Ainol Novo 10 Captain Black

Jak ukryć aplikację na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak pobierać filmy z YouTube na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak odblokować kontakt na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak włączyć latarkę on Ainol Novo 10 Captain Black

Jak podzielić ekran na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak przyciąć wideo na Ainol Novo 10 Captain Black

Jak sprawdzić pamięć RAM w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak ominąć konto Google w Ainol Novo 10 Captain Black

Jak naprawić Czarny Ekran w Ainol Novo 10 Captain Black

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony