Reellex TAB-10B-02 nie łączy się z komputerem przez USB

Brak zestawu obrazów

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Reellex TAB-10B-02 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Reellex TAB-10B-02 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Reellex TAB-10B-02 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Reellex TAB-10B-02 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Reellex TAB-10B-02 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Reellex TAB-10B-02

Jak zrootować Reellex TAB-10B-02

Twardy reset dla Reellex TAB-10B-02

Jak zrestartować Reellex TAB-10B-02

Jak odblokować Reellex TAB-10B-02

Co zrobić, jeśli Reellex TAB-10B-02 się nie włącza

Co zrobić, jeśli Reellex TAB-10B-02 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Reellex TAB-10B-02

Jak zresetować FRP na Reellex TAB-10B-02

Jak zaktualizować Reellex TAB-10B-02

Jak nagrywać rozmowy na Reellex TAB-10B-02

Jak podłączyć Reellex TAB-10B-02 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Reellex TAB-10B-02

Jak wykonać kopię zapasową Reellex TAB-10B-02

Jak wyłączyć reklamy w Reellex TAB-10B-02

Jak wyczyścić pamięć na Reellex TAB-10B-02

Jak zwiększyć czcionkę na Reellex TAB-10B-02

Jak udostępniać Internet na Reellex TAB-10B-02

Jak przesłać dane do Reellex TAB-10B-02

Jak odblokować bootloader na Reellex TAB-10B-02

Jak odzyskać zdjęcia na Reellex TAB-10B-02

Jak zrobić zrzut ekranu na Reellex TAB-10B-02

Jak znaleźć czarną listę w Reellex TAB-10B-02

Jak skonfigurować odcisk palca na Reellex TAB-10B-02

Jak zablokować numer na Reellex TAB-10B-02

Jak włączyć automatyczne obracanie w Reellex TAB-10B-02

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Reellex TAB-10B-02

Jak zmienić dzwonek na Reellex TAB-10B-02

Jak włączyć procent baterii w Reellex TAB-10B-02

Jak wyłączyć powiadomienia na Reellex TAB-10B-02

Jak wyłączyć Google Assistant w Reellex TAB-10B-02

Jak wyłączyć ekran blokady w Reellex TAB-10B-02

Jak usunąć aplikację na Reellex TAB-10B-02

Jak odzyskać kontakty na Reellex TAB-10B-02

Gdzie jest kosz na Reellex TAB-10B-02

Jak zainstalować WhatsApp na Reellex TAB-10B-02

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Reellex TAB-10B-02

Jak zeskanować kod QR na Reellex TAB-10B-02

Jak podłączyć Reellex TAB-10B-02 do komputera

Jak zainstalować SD Card w Reellex TAB-10B-02

Jak zaktualizować Play Store w Reellex TAB-10B-02

Jak zainstalować Kamera Google w Reellex TAB-10B-02

Jak włączyć debugowanie USB w Reellex TAB-10B-02

Jak wyłączyć telefon Reellex TAB-10B-02

Jak naładować Reellex TAB-10B-02

Jak korzystać z kamery w Reellex TAB-10B-02

Jak znaleźć zgubiony Reellex TAB-10B-02

Jak ustawić hasło na Reellex TAB-10B-02

Jak włączyć 5G w Reellex TAB-10B-02

Jak włączyć VPN na Reellex TAB-10B-02

Jak zainstalować aplikacje na Reellex TAB-10B-02

Jak włożyć SIM-kartę do Reellex TAB-10B-02

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Reellex TAB-10B-02

Jak ustawić czas na Reellex TAB-10B-02

Jak podłączyć słuchawki do Reellex TAB-10B-02

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Reellex TAB-10B-02

Jak zdemontować Reellex TAB-10B-02

Jak ukryć aplikację na Reellex TAB-10B-02

Jak pobierać filmy z YouTube na Reellex TAB-10B-02

Jak odblokować kontakt na Reellex TAB-10B-02

Jak włączyć latarkę on Reellex TAB-10B-02

Jak podzielić ekran na Reellex TAB-10B-02

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Reellex TAB-10B-02

Jak przyciąć wideo na Reellex TAB-10B-02

Jak sprawdzić pamięć RAM w Reellex TAB-10B-02

Jak ominąć konto Google w Reellex TAB-10B-02

Jak naprawić Czarny Ekran w Reellex TAB-10B-02

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony