PC

BlackBerry Z10 STL100-2 nie łączy się z komputerem przez USB

BlackBerry Z10 STL100-2

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że BlackBerry Z10 STL100-2 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego BlackBerry Z10 STL100-2 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego BlackBerry Z10 STL100-2 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon BlackBerry Z10 STL100-2 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon BlackBerry Z10 STL100-2 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zrootować BlackBerry Z10 STL100-2

Twardy reset dla BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zrestartować BlackBerry Z10 STL100-2

Jak odblokować BlackBerry Z10 STL100-2

Co zrobić, jeśli BlackBerry Z10 STL100-2 się nie włącza

Co zrobić, jeśli BlackBerry Z10 STL100-2 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zresetować FRP na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zaktualizować BlackBerry Z10 STL100-2

Jak nagrywać rozmowy na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak podłączyć BlackBerry Z10 STL100-2 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wykonać kopię zapasową BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wyłączyć reklamy w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wyczyścić pamięć na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zwiększyć czcionkę na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak udostępniać Internet na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak przesłać dane do BlackBerry Z10 STL100-2

Jak odblokować bootloader na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak odzyskać zdjęcia na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zrobić zrzut ekranu na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak znaleźć czarną listę w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak skonfigurować odcisk palca na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zablokować numer na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak włączyć automatyczne obracanie w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zmienić dzwonek na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak włączyć procent baterii w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wyłączyć powiadomienia na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wyłączyć Google Assistant w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wyłączyć ekran blokady w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak usunąć aplikację na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak odzyskać kontakty na BlackBerry Z10 STL100-2

Gdzie jest kosz na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zainstalować WhatsApp na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zeskanować kod QR na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak podłączyć BlackBerry Z10 STL100-2 do komputera

Jak zainstalować SD Card w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zaktualizować Play Store w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zainstalować Kamera Google w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak włączyć debugowanie USB w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wyłączyć telefon BlackBerry Z10 STL100-2

Jak naładować BlackBerry Z10 STL100-2

Jak korzystać z kamery w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak znaleźć zgubiony BlackBerry Z10 STL100-2

Jak ustawić hasło na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak włączyć 5G w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak włączyć VPN na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zainstalować aplikacje na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak włożyć SIM-kartę do BlackBerry Z10 STL100-2

Jak włączyć i skonfigurować NFC na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak ustawić czas na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak podłączyć słuchawki do BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wyczyścić historię przeglądarki na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak zdemontować BlackBerry Z10 STL100-2

Jak ukryć aplikację na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak pobierać filmy z YouTube na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak odblokować kontakt na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak włączyć latarkę on BlackBerry Z10 STL100-2

Jak podzielić ekran na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak przyciąć wideo na BlackBerry Z10 STL100-2

Jak sprawdzić pamięć RAM w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak ominąć konto Google w BlackBerry Z10 STL100-2

Jak naprawić Czarny Ekran w BlackBerry Z10 STL100-2

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony