PC

BQ BQ-5302G Velvet 2 nie łączy się z komputerem przez USB

BQ BQ-5302G Velvet 2

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że BQ BQ-5302G Velvet 2 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego BQ BQ-5302G Velvet 2 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego BQ BQ-5302G Velvet 2 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon BQ BQ-5302G Velvet 2 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon BQ BQ-5302G Velvet 2 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zrootować BQ BQ-5302G Velvet 2

Twardy reset dla BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zrestartować BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak odblokować BQ BQ-5302G Velvet 2

Co zrobić, jeśli BQ BQ-5302G Velvet 2 się nie włącza

Co zrobić, jeśli BQ BQ-5302G Velvet 2 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zresetować FRP na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zaktualizować BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak nagrywać rozmowy na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak podłączyć BQ BQ-5302G Velvet 2 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wykonać kopię zapasową BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wyłączyć reklamy w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wyczyścić pamięć na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zwiększyć czcionkę na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak udostępniać Internet na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak przesłać dane do BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak odblokować bootloader na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak odzyskać zdjęcia na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zrobić zrzut ekranu na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak znaleźć czarną listę w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak skonfigurować odcisk palca na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zablokować numer na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak włączyć automatyczne obracanie w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zmienić dzwonek na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak włączyć procent baterii w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wyłączyć powiadomienia na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wyłączyć Google Assistant w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wyłączyć ekran blokady w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak usunąć aplikację na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak odzyskać kontakty na BQ BQ-5302G Velvet 2

Gdzie jest kosz na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zainstalować WhatsApp na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zeskanować kod QR na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak podłączyć BQ BQ-5302G Velvet 2 do komputera

Jak zainstalować SD Card w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zaktualizować Play Store w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zainstalować Kamera Google w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak włączyć debugowanie USB w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wyłączyć telefon BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak naładować BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak korzystać z kamery w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak znaleźć zgubiony BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak ustawić hasło na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak włączyć 5G w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak włączyć VPN na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zainstalować aplikacje na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak włożyć SIM-kartę do BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak włączyć i skonfigurować NFC na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak ustawić czas na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak podłączyć słuchawki do BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wyczyścić historię przeglądarki na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak zdemontować BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak ukryć aplikację na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak pobierać filmy z YouTube na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak odblokować kontakt na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak włączyć latarkę on BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak podzielić ekran na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak przyciąć wideo na BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak sprawdzić pamięć RAM w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak ominąć konto Google w BQ BQ-5302G Velvet 2

Jak naprawić Czarny Ekran w BQ BQ-5302G Velvet 2

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony