CROSS Multitab A97 nie łączy się z komputerem przez USB

Brak zestawu obrazów

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że CROSS Multitab A97 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego CROSS Multitab A97 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego CROSS Multitab A97 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon CROSS Multitab A97 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon CROSS Multitab A97 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować CROSS Multitab A97

Jak zrootować CROSS Multitab A97

Twardy reset dla CROSS Multitab A97

Jak zrestartować CROSS Multitab A97

Jak odblokować CROSS Multitab A97

Co zrobić, jeśli CROSS Multitab A97 się nie włącza

Co zrobić, jeśli CROSS Multitab A97 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na CROSS Multitab A97

Jak zresetować FRP na CROSS Multitab A97

Jak zaktualizować CROSS Multitab A97

Jak nagrywać rozmowy na CROSS Multitab A97

Jak podłączyć CROSS Multitab A97 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w CROSS Multitab A97

Jak wykonać kopię zapasową CROSS Multitab A97

Jak wyłączyć reklamy w CROSS Multitab A97

Jak wyczyścić pamięć na CROSS Multitab A97

Jak zwiększyć czcionkę na CROSS Multitab A97

Jak udostępniać Internet na CROSS Multitab A97

Jak przesłać dane do CROSS Multitab A97

Jak odblokować bootloader na CROSS Multitab A97

Jak odzyskać zdjęcia na CROSS Multitab A97

Jak zrobić zrzut ekranu na CROSS Multitab A97

Jak znaleźć czarną listę w CROSS Multitab A97

Jak skonfigurować odcisk palca na CROSS Multitab A97

Jak zablokować numer na CROSS Multitab A97

Jak włączyć automatyczne obracanie w CROSS Multitab A97

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w CROSS Multitab A97

Jak zmienić dzwonek na CROSS Multitab A97

Jak włączyć procent baterii w CROSS Multitab A97

Jak wyłączyć powiadomienia na CROSS Multitab A97

Jak wyłączyć Google Assistant w CROSS Multitab A97

Jak wyłączyć ekran blokady w CROSS Multitab A97

Jak usunąć aplikację na CROSS Multitab A97

Jak odzyskać kontakty na CROSS Multitab A97

Gdzie jest kosz na CROSS Multitab A97

Jak zainstalować WhatsApp na CROSS Multitab A97

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w CROSS Multitab A97

Jak zeskanować kod QR na CROSS Multitab A97

Jak podłączyć CROSS Multitab A97 do komputera

Jak zainstalować SD Card w CROSS Multitab A97

Jak zaktualizować Play Store w CROSS Multitab A97

Jak zainstalować Kamera Google w CROSS Multitab A97

Jak włączyć debugowanie USB w CROSS Multitab A97

Jak wyłączyć telefon CROSS Multitab A97

Jak naładować CROSS Multitab A97

Jak korzystać z kamery w CROSS Multitab A97

Jak znaleźć zgubiony CROSS Multitab A97

Jak ustawić hasło na CROSS Multitab A97

Jak włączyć 5G w CROSS Multitab A97

Jak włączyć VPN na CROSS Multitab A97

Jak zainstalować aplikacje na CROSS Multitab A97

Jak włożyć SIM-kartę do CROSS Multitab A97

Jak włączyć i skonfigurować NFC na CROSS Multitab A97

Jak ustawić czas na CROSS Multitab A97

Jak podłączyć słuchawki do CROSS Multitab A97

Jak wyczyścić historię przeglądarki na CROSS Multitab A97

Jak zdemontować CROSS Multitab A97

Jak ukryć aplikację na CROSS Multitab A97

Jak pobierać filmy z YouTube na CROSS Multitab A97

Jak odblokować kontakt na CROSS Multitab A97

Jak włączyć latarkę on CROSS Multitab A97

Jak podzielić ekran na CROSS Multitab A97

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w CROSS Multitab A97

Jak przyciąć wideo na CROSS Multitab A97

Jak sprawdzić pamięć RAM w CROSS Multitab A97

Jak ominąć konto Google w CROSS Multitab A97

Jak naprawić Czarny Ekran w CROSS Multitab A97

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony