PC

Ergo SmartTab 3G 5.5 nie łączy się z komputerem przez USB

Ergo SmartTab 3G 5.5

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Ergo SmartTab 3G 5.5 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Ergo SmartTab 3G 5.5 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Ergo SmartTab 3G 5.5 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Ergo SmartTab 3G 5.5 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Ergo SmartTab 3G 5.5 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zrootować Ergo SmartTab 3G 5.5

Twardy reset dla Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zrestartować Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak odblokować Ergo SmartTab 3G 5.5

Co zrobić, jeśli Ergo SmartTab 3G 5.5 się nie włącza

Co zrobić, jeśli Ergo SmartTab 3G 5.5 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zresetować FRP na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zaktualizować Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak nagrywać rozmowy na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak podłączyć Ergo SmartTab 3G 5.5 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wykonać kopię zapasową Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wyłączyć reklamy w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wyczyścić pamięć na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zwiększyć czcionkę na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak udostępniać Internet na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak przesłać dane do Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak odblokować bootloader na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak odzyskać zdjęcia na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zrobić zrzut ekranu na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak znaleźć czarną listę w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak skonfigurować odcisk palca na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zablokować numer na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak włączyć automatyczne obracanie w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zmienić dzwonek na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak włączyć procent baterii w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wyłączyć powiadomienia na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wyłączyć Google Assistant w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wyłączyć ekran blokady w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak usunąć aplikację na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak odzyskać kontakty na Ergo SmartTab 3G 5.5

Gdzie jest kosz na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zainstalować WhatsApp na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zeskanować kod QR na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak podłączyć Ergo SmartTab 3G 5.5 do komputera

Jak zainstalować SD Card w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zaktualizować Play Store w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zainstalować Kamera Google w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak włączyć debugowanie USB w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wyłączyć telefon Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak naładować Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak korzystać z kamery w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak znaleźć zgubiony Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak ustawić hasło na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak włączyć 5G w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak włączyć VPN na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zainstalować aplikacje na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak włożyć SIM-kartę do Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak ustawić czas na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak podłączyć słuchawki do Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak zdemontować Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak ukryć aplikację na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak pobierać filmy z YouTube na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak odblokować kontakt na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak włączyć latarkę on Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak podzielić ekran na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak przyciąć wideo na Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak sprawdzić pamięć RAM w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak ominąć konto Google w Ergo SmartTab 3G 5.5

Jak naprawić Czarny Ekran w Ergo SmartTab 3G 5.5

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony