PC

Fly IQ4490i ERA Nano 10 nie łączy się z komputerem przez USB

Fly IQ4490i ERA Nano 10

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Fly IQ4490i ERA Nano 10 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Fly IQ4490i ERA Nano 10 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Fly IQ4490i ERA Nano 10 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Fly IQ4490i ERA Nano 10 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Fly IQ4490i ERA Nano 10 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zrootować Fly IQ4490i ERA Nano 10

Twardy reset dla Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zrestartować Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak odblokować Fly IQ4490i ERA Nano 10

Co zrobić, jeśli Fly IQ4490i ERA Nano 10 się nie włącza

Co zrobić, jeśli Fly IQ4490i ERA Nano 10 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zresetować FRP na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zaktualizować Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak nagrywać rozmowy na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak podłączyć Fly IQ4490i ERA Nano 10 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wykonać kopię zapasową Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wyłączyć reklamy w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wyczyścić pamięć na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zwiększyć czcionkę na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak udostępniać Internet na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak przesłać dane do Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak odblokować bootloader na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak odzyskać zdjęcia na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zrobić zrzut ekranu na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak znaleźć czarną listę w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak skonfigurować odcisk palca na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zablokować numer na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak włączyć automatyczne obracanie w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zmienić dzwonek na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak włączyć procent baterii w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wyłączyć powiadomienia na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wyłączyć Google Assistant w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wyłączyć ekran blokady w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak usunąć aplikację na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak odzyskać kontakty na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Gdzie jest kosz na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zainstalować WhatsApp na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zeskanować kod QR na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak podłączyć Fly IQ4490i ERA Nano 10 do komputera

Jak zainstalować SD Card w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zaktualizować Play Store w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zainstalować Kamera Google w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak włączyć debugowanie USB w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wyłączyć telefon Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak naładować Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak korzystać z kamery w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak znaleźć zgubiony Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak ustawić hasło na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak włączyć 5G w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak włączyć VPN na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zainstalować aplikacje na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak włożyć SIM-kartę do Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak ustawić czas na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak podłączyć słuchawki do Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak zdemontować Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak ukryć aplikację na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak pobierać filmy z YouTube na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak odblokować kontakt na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak włączyć latarkę on Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak podzielić ekran na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak przyciąć wideo na Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak sprawdzić pamięć RAM w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak ominąć konto Google w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Jak naprawić Czarny Ekran w Fly IQ4490i ERA Nano 10

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony