Fujitsu F-10D Arrows X nie łączy się z komputerem przez USB

Fujitsu F-10D Arrows X

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Fujitsu F-10D Arrows X ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Fujitsu F-10D Arrows X nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Fujitsu F-10D Arrows X nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Fujitsu F-10D Arrows X jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Fujitsu F-10D Arrows X nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zrootować Fujitsu F-10D Arrows X

Twardy reset dla Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zrestartować Fujitsu F-10D Arrows X

Jak odblokować Fujitsu F-10D Arrows X

Co zrobić, jeśli Fujitsu F-10D Arrows X się nie włącza

Co zrobić, jeśli Fujitsu F-10D Arrows X się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zresetować FRP na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zaktualizować Fujitsu F-10D Arrows X

Jak nagrywać rozmowy na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak podłączyć Fujitsu F-10D Arrows X do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wykonać kopię zapasową Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wyłączyć reklamy w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wyczyścić pamięć na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zwiększyć czcionkę na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak udostępniać Internet na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak przesłać dane do Fujitsu F-10D Arrows X

Jak odblokować bootloader na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak odzyskać zdjęcia na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zrobić zrzut ekranu na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak znaleźć czarną listę w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak skonfigurować odcisk palca na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zablokować numer na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak włączyć automatyczne obracanie w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zmienić dzwonek na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak włączyć procent baterii w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wyłączyć powiadomienia na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wyłączyć Google Assistant w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wyłączyć ekran blokady w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak usunąć aplikację na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak odzyskać kontakty na Fujitsu F-10D Arrows X

Gdzie jest kosz na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zainstalować WhatsApp na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zeskanować kod QR na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak podłączyć Fujitsu F-10D Arrows X do komputera

Jak zainstalować SD Card w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zaktualizować Play Store w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zainstalować Kamera Google w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak włączyć debugowanie USB w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wyłączyć telefon Fujitsu F-10D Arrows X

Jak naładować Fujitsu F-10D Arrows X

Jak korzystać z kamery w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak znaleźć zgubiony Fujitsu F-10D Arrows X

Jak ustawić hasło na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak włączyć 5G w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak włączyć VPN na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zainstalować aplikacje na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak włożyć SIM-kartę do Fujitsu F-10D Arrows X

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak ustawić czas na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak podłączyć słuchawki do Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak zdemontować Fujitsu F-10D Arrows X

Jak ukryć aplikację na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak pobierać filmy z YouTube na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak odblokować kontakt na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak włączyć latarkę on Fujitsu F-10D Arrows X

Jak podzielić ekran na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak przyciąć wideo na Fujitsu F-10D Arrows X

Jak sprawdzić pamięć RAM w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak ominąć konto Google w Fujitsu F-10D Arrows X

Jak naprawić Czarny Ekran w Fujitsu F-10D Arrows X

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony