GoClever TAB R7500 nie łączy się z komputerem przez USB

Brak zestawu obrazów

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że GoClever TAB R7500 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego GoClever TAB R7500 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego GoClever TAB R7500 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon GoClever TAB R7500 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon GoClever TAB R7500 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować GoClever TAB R7500

Jak zrootować GoClever TAB R7500

Twardy reset dla GoClever TAB R7500

Jak zrestartować GoClever TAB R7500

Jak odblokować GoClever TAB R7500

Co zrobić, jeśli GoClever TAB R7500 się nie włącza

Co zrobić, jeśli GoClever TAB R7500 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na GoClever TAB R7500

Jak zresetować FRP na GoClever TAB R7500

Jak zaktualizować GoClever TAB R7500

Jak nagrywać rozmowy na GoClever TAB R7500

Jak podłączyć GoClever TAB R7500 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w GoClever TAB R7500

Jak wykonać kopię zapasową GoClever TAB R7500

Jak wyłączyć reklamy w GoClever TAB R7500

Jak wyczyścić pamięć na GoClever TAB R7500

Jak zwiększyć czcionkę na GoClever TAB R7500

Jak udostępniać Internet na GoClever TAB R7500

Jak przesłać dane do GoClever TAB R7500

Jak odblokować bootloader na GoClever TAB R7500

Jak odzyskać zdjęcia na GoClever TAB R7500

Jak zrobić zrzut ekranu na GoClever TAB R7500

Jak znaleźć czarną listę w GoClever TAB R7500

Jak skonfigurować odcisk palca na GoClever TAB R7500

Jak zablokować numer na GoClever TAB R7500

Jak włączyć automatyczne obracanie w GoClever TAB R7500

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w GoClever TAB R7500

Jak zmienić dzwonek na GoClever TAB R7500

Jak włączyć procent baterii w GoClever TAB R7500

Jak wyłączyć powiadomienia na GoClever TAB R7500

Jak wyłączyć Google Assistant w GoClever TAB R7500

Jak wyłączyć ekran blokady w GoClever TAB R7500

Jak usunąć aplikację na GoClever TAB R7500

Jak odzyskać kontakty na GoClever TAB R7500

Gdzie jest kosz na GoClever TAB R7500

Jak zainstalować WhatsApp na GoClever TAB R7500

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w GoClever TAB R7500

Jak zeskanować kod QR na GoClever TAB R7500

Jak podłączyć GoClever TAB R7500 do komputera

Jak zainstalować SD Card w GoClever TAB R7500

Jak zaktualizować Play Store w GoClever TAB R7500

Jak zainstalować Kamera Google w GoClever TAB R7500

Jak włączyć debugowanie USB w GoClever TAB R7500

Jak wyłączyć telefon GoClever TAB R7500

Jak naładować GoClever TAB R7500

Jak korzystać z kamery w GoClever TAB R7500

Jak znaleźć zgubiony GoClever TAB R7500

Jak ustawić hasło na GoClever TAB R7500

Jak włączyć 5G w GoClever TAB R7500

Jak włączyć VPN na GoClever TAB R7500

Jak zainstalować aplikacje na GoClever TAB R7500

Jak włożyć SIM-kartę do GoClever TAB R7500

Jak włączyć i skonfigurować NFC na GoClever TAB R7500

Jak ustawić czas na GoClever TAB R7500

Jak podłączyć słuchawki do GoClever TAB R7500

Jak wyczyścić historię przeglądarki na GoClever TAB R7500

Jak zdemontować GoClever TAB R7500

Jak ukryć aplikację na GoClever TAB R7500

Jak pobierać filmy z YouTube na GoClever TAB R7500

Jak odblokować kontakt na GoClever TAB R7500

Jak włączyć latarkę on GoClever TAB R7500

Jak podzielić ekran na GoClever TAB R7500

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w GoClever TAB R7500

Jak przyciąć wideo na GoClever TAB R7500

Jak sprawdzić pamięć RAM w GoClever TAB R7500

Jak ominąć konto Google w GoClever TAB R7500

Jak naprawić Czarny Ekran w GoClever TAB R7500

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony