iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) nie łączy się z komputerem przez USB

iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zrootować iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Twardy reset dla iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zrestartować iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak odblokować iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Co zrobić, jeśli iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) się nie włącza

Co zrobić, jeśli iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zresetować FRP na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zaktualizować iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak nagrywać rozmowy na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak podłączyć iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wykonać kopię zapasową iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wyłączyć reklamy w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wyczyścić pamięć na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zwiększyć czcionkę na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak udostępniać Internet na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak przesłać dane do iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak odblokować bootloader na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak odzyskać zdjęcia na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zrobić zrzut ekranu na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak znaleźć czarną listę w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak skonfigurować odcisk palca na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zablokować numer na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak włączyć automatyczne obracanie w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zmienić dzwonek na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak włączyć procent baterii w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wyłączyć powiadomienia na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wyłączyć Google Assistant w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wyłączyć ekran blokady w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak usunąć aplikację na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak odzyskać kontakty na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Gdzie jest kosz na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zainstalować WhatsApp na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zeskanować kod QR na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak podłączyć iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black) do komputera

Jak zainstalować SD Card w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zaktualizować Play Store w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zainstalować Kamera Google w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak włączyć debugowanie USB w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wyłączyć telefon iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak naładować iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak korzystać z kamery w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak znaleźć zgubiony iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak ustawić hasło na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak włączyć 5G w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak włączyć VPN na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zainstalować aplikacje na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak włożyć SIM-kartę do iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak włączyć i skonfigurować NFC na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak ustawić czas na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak podłączyć słuchawki do iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wyczyścić historię przeglądarki na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak zdemontować iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak ukryć aplikację na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak pobierać filmy z YouTube na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak odblokować kontakt na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak włączyć latarkę on iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak podzielić ekran na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak przyciąć wideo na iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak sprawdzić pamięć RAM w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak ominąć konto Google w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Jak naprawić Czarny Ekran w iconBIT NetTAB MERCURY Q5 NT-3510M (Black)

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony