MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth nie łączy się z komputerem przez USB

Brak zestawu obrazów

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zrootować MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Twardy reset dla MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zrestartować MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak odblokować MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Co zrobić, jeśli MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth się nie włącza

Co zrobić, jeśli MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zresetować FRP na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zaktualizować MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak nagrywać rozmowy na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak podłączyć MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wykonać kopię zapasową MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wyłączyć reklamy w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wyczyścić pamięć na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zwiększyć czcionkę na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak udostępniać Internet na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak przesłać dane do MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak odblokować bootloader na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak odzyskać zdjęcia na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zrobić zrzut ekranu na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak znaleźć czarną listę w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak skonfigurować odcisk palca na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zablokować numer na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak włączyć automatyczne obracanie w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zmienić dzwonek na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak włączyć procent baterii w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wyłączyć powiadomienia na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wyłączyć Google Assistant w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wyłączyć ekran blokady w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak usunąć aplikację na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak odzyskać kontakty na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Gdzie jest kosz na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zainstalować WhatsApp na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zeskanować kod QR na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak podłączyć MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth do komputera

Jak zainstalować SD Card w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zaktualizować Play Store w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zainstalować Kamera Google w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak włączyć debugowanie USB w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wyłączyć telefon MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak naładować MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak korzystać z kamery w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak znaleźć zgubiony MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak ustawić hasło na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak włączyć 5G w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak włączyć VPN na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zainstalować aplikacje na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak włożyć SIM-kartę do MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak włączyć i skonfigurować NFC na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak ustawić czas na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak podłączyć słuchawki do MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wyczyścić historię przeglądarki na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak zdemontować MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak ukryć aplikację na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak pobierać filmy z YouTube na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak odblokować kontakt na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak włączyć latarkę on MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak podzielić ekran na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak przyciąć wideo na MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak sprawdzić pamięć RAM w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak ominąć konto Google w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Jak naprawić Czarny Ekran w MyTab 9.7 WiFi+Bluetooth

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony