Senkatel SmartBook 7" HD T7012 nie łączy się z komputerem przez USB

Brak zestawu obrazów

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Senkatel SmartBook 7" HD T7012 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Senkatel SmartBook 7" HD T7012 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Senkatel SmartBook 7" HD T7012 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Senkatel SmartBook 7" HD T7012 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Senkatel SmartBook 7" HD T7012 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zrootować Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Twardy reset dla Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zrestartować Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak odblokować Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Co zrobić, jeśli Senkatel SmartBook 7" HD T7012 się nie włącza

Co zrobić, jeśli Senkatel SmartBook 7" HD T7012 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zresetować FRP na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zaktualizować Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak nagrywać rozmowy na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak podłączyć Senkatel SmartBook 7" HD T7012 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wykonać kopię zapasową Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wyłączyć reklamy w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wyczyścić pamięć na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zwiększyć czcionkę na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak udostępniać Internet na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak przesłać dane do Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak odblokować bootloader na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak odzyskać zdjęcia na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zrobić zrzut ekranu na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak znaleźć czarną listę w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak skonfigurować odcisk palca na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zablokować numer na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak włączyć automatyczne obracanie w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zmienić dzwonek na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak włączyć procent baterii w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wyłączyć powiadomienia na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wyłączyć Google Assistant w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wyłączyć ekran blokady w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak usunąć aplikację na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak odzyskać kontakty na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Gdzie jest kosz na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zainstalować WhatsApp na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zeskanować kod QR na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak podłączyć Senkatel SmartBook 7" HD T7012 do komputera

Jak zainstalować SD Card w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zaktualizować Play Store w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zainstalować Kamera Google w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak włączyć debugowanie USB w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wyłączyć telefon Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak naładować Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak korzystać z kamery w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak znaleźć zgubiony Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak ustawić hasło na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak włączyć 5G w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak włączyć VPN na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zainstalować aplikacje na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak włożyć SIM-kartę do Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak ustawić czas na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak podłączyć słuchawki do Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak zdemontować Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak ukryć aplikację na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak pobierać filmy z YouTube na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak odblokować kontakt na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak włączyć latarkę on Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak podzielić ekran na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak przyciąć wideo na Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak sprawdzić pamięć RAM w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak ominąć konto Google w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Jak naprawić Czarny Ekran w Senkatel SmartBook 7" HD T7012

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony