Tenex Tab 7.16 nie łączy się z komputerem przez USB

Brak zestawu obrazów

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Tenex Tab 7.16 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Tenex Tab 7.16 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Tenex Tab 7.16 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Tenex Tab 7.16 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Tenex Tab 7.16 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Tenex Tab 7.16

Jak zrootować Tenex Tab 7.16

Twardy reset dla Tenex Tab 7.16

Jak zrestartować Tenex Tab 7.16

Jak odblokować Tenex Tab 7.16

Co zrobić, jeśli Tenex Tab 7.16 się nie włącza

Co zrobić, jeśli Tenex Tab 7.16 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Tenex Tab 7.16

Jak zresetować FRP na Tenex Tab 7.16

Jak zaktualizować Tenex Tab 7.16

Jak nagrywać rozmowy na Tenex Tab 7.16

Jak podłączyć Tenex Tab 7.16 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Tenex Tab 7.16

Jak wykonać kopię zapasową Tenex Tab 7.16

Jak wyłączyć reklamy w Tenex Tab 7.16

Jak wyczyścić pamięć na Tenex Tab 7.16

Jak zwiększyć czcionkę na Tenex Tab 7.16

Jak udostępniać Internet na Tenex Tab 7.16

Jak przesłać dane do Tenex Tab 7.16

Jak odblokować bootloader na Tenex Tab 7.16

Jak odzyskać zdjęcia na Tenex Tab 7.16

Jak zrobić zrzut ekranu na Tenex Tab 7.16

Jak znaleźć czarną listę w Tenex Tab 7.16

Jak skonfigurować odcisk palca na Tenex Tab 7.16

Jak zablokować numer na Tenex Tab 7.16

Jak włączyć automatyczne obracanie w Tenex Tab 7.16

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Tenex Tab 7.16

Jak zmienić dzwonek na Tenex Tab 7.16

Jak włączyć procent baterii w Tenex Tab 7.16

Jak wyłączyć powiadomienia na Tenex Tab 7.16

Jak wyłączyć Google Assistant w Tenex Tab 7.16

Jak wyłączyć ekran blokady w Tenex Tab 7.16

Jak usunąć aplikację na Tenex Tab 7.16

Jak odzyskać kontakty na Tenex Tab 7.16

Gdzie jest kosz na Tenex Tab 7.16

Jak zainstalować WhatsApp na Tenex Tab 7.16

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Tenex Tab 7.16

Jak zeskanować kod QR na Tenex Tab 7.16

Jak podłączyć Tenex Tab 7.16 do komputera

Jak zainstalować SD Card w Tenex Tab 7.16

Jak zaktualizować Play Store w Tenex Tab 7.16

Jak zainstalować Kamera Google w Tenex Tab 7.16

Jak włączyć debugowanie USB w Tenex Tab 7.16

Jak wyłączyć telefon Tenex Tab 7.16

Jak naładować Tenex Tab 7.16

Jak korzystać z kamery w Tenex Tab 7.16

Jak znaleźć zgubiony Tenex Tab 7.16

Jak ustawić hasło na Tenex Tab 7.16

Jak włączyć 5G w Tenex Tab 7.16

Jak włączyć VPN na Tenex Tab 7.16

Jak zainstalować aplikacje na Tenex Tab 7.16

Jak włożyć SIM-kartę do Tenex Tab 7.16

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Tenex Tab 7.16

Jak ustawić czas na Tenex Tab 7.16

Jak podłączyć słuchawki do Tenex Tab 7.16

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Tenex Tab 7.16

Jak zdemontować Tenex Tab 7.16

Jak ukryć aplikację na Tenex Tab 7.16

Jak pobierać filmy z YouTube na Tenex Tab 7.16

Jak odblokować kontakt na Tenex Tab 7.16

Jak włączyć latarkę on Tenex Tab 7.16

Jak podzielić ekran na Tenex Tab 7.16

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Tenex Tab 7.16

Jak przyciąć wideo na Tenex Tab 7.16

Jak sprawdzić pamięć RAM w Tenex Tab 7.16

Jak ominąć konto Google w Tenex Tab 7.16

Jak naprawić Czarny Ekran w Tenex Tab 7.16

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony