Tenex Tab 7.4 Light nie łączy się z komputerem przez USB

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Tenex Tab 7.4 Light ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?
Dlaczego Tenex Tab 7.4 Light nie łączy się z komputerem
Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:
- wadliwy kabel;
- uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
- nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
- podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
- awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Tenex Tab 7.4 Light nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.
Jak rozwiązać problem
Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:
- tylko zasilanie;
- kamera;
- media i tak dalej.
Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Tenex Tab 7.4 Light jako pełnoprawny nośnik pamięci.
Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.
Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.
Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.
Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:
- Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
- Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
- Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
- Kliknij "Odśwież sterownik".
- Wybierz "Urządzenie MTP USB".
- Kliknij "Dalej".
- Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.
Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:
- Otwórz ustawienia telefonu.
- Przejdź do "Opcje programisty".
- Włącz tryb.
- Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
- Wybierz "Przesyłanie plików".
Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.
Aby zresetować ustawienia, musisz:
- Otwórz ustawienia.
- Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
- Kliknij "Resetowanie ustawień".
Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.
Alternatywne metody połączenia
Jeśli telefon Tenex Tab 7.4 Light nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:
- korzystanie z karty microSD;
- przez Wi-Fi.
Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).
Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:
- Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
- Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
- Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
- Otwórz aplikację na komputerze.
- Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
- Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.
Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.
Jak uniknąć tego problemu w przyszłości
Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:
- Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
- Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
- Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.
Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.
Udostępnij tę stronę znajomym:Zobacz także:
Jak flashować Tenex Tab 7.4 Light
Jak zrootować Tenex Tab 7.4 Light
Twardy reset dla Tenex Tab 7.4 Light
Jak zrestartować Tenex Tab 7.4 Light
Jak odblokować Tenex Tab 7.4 Light
Co zrobić, jeśli Tenex Tab 7.4 Light się nie włącza
Co zrobić, jeśli Tenex Tab 7.4 Light się nie ładuje
Jak zrobić zrzut ekranu na Tenex Tab 7.4 Light
Jak zresetować FRP na Tenex Tab 7.4 Light
Jak zaktualizować Tenex Tab 7.4 Light
Jak nagrywać rozmowy na Tenex Tab 7.4 Light
Jak podłączyć Tenex Tab 7.4 Light do telewizora
Jak wyczyścić pamięć podręczną w Tenex Tab 7.4 Light
Jak wykonać kopię zapasową Tenex Tab 7.4 Light
Jak wyłączyć reklamy w Tenex Tab 7.4 Light
Jak wyczyścić pamięć na Tenex Tab 7.4 Light
Jak zwiększyć czcionkę na Tenex Tab 7.4 Light
Jak udostępniać Internet na Tenex Tab 7.4 Light
Jak przesłać dane do Tenex Tab 7.4 Light
Jak odblokować bootloader na Tenex Tab 7.4 Light
Jak odzyskać zdjęcia na Tenex Tab 7.4 Light
Jak zrobić zrzut ekranu na Tenex Tab 7.4 Light
Jak znaleźć czarną listę w Tenex Tab 7.4 Light
Jak skonfigurować odcisk palca na Tenex Tab 7.4 Light
Jak zablokować numer na Tenex Tab 7.4 Light
Jak włączyć automatyczne obracanie w Tenex Tab 7.4 Light
Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Tenex Tab 7.4 Light
Jak zmienić dzwonek na Tenex Tab 7.4 Light
Jak włączyć procent baterii w Tenex Tab 7.4 Light
Jak wyłączyć powiadomienia na Tenex Tab 7.4 Light
Jak wyłączyć Google Assistant w Tenex Tab 7.4 Light
Jak wyłączyć ekran blokady w Tenex Tab 7.4 Light
Jak usunąć aplikację na Tenex Tab 7.4 Light
Jak odzyskać kontakty na Tenex Tab 7.4 Light
Gdzie jest kosz na Tenex Tab 7.4 Light
Jak zainstalować WhatsApp na Tenex Tab 7.4 Light
Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Tenex Tab 7.4 Light
Jak zeskanować kod QR na Tenex Tab 7.4 Light
Jak podłączyć Tenex Tab 7.4 Light do komputera
Jak zainstalować SD Card w Tenex Tab 7.4 Light
Jak zaktualizować Play Store w Tenex Tab 7.4 Light
Jak zainstalować Kamera Google w Tenex Tab 7.4 Light
Jak włączyć debugowanie USB w Tenex Tab 7.4 Light
Jak wyłączyć telefon Tenex Tab 7.4 Light
Jak naładować Tenex Tab 7.4 Light
Jak korzystać z kamery w Tenex Tab 7.4 Light
Jak znaleźć zgubiony Tenex Tab 7.4 Light
Jak ustawić hasło na Tenex Tab 7.4 Light
Jak włączyć 5G w Tenex Tab 7.4 Light
Jak włączyć VPN na Tenex Tab 7.4 Light
Jak zainstalować aplikacje na Tenex Tab 7.4 Light
Jak włożyć SIM-kartę do Tenex Tab 7.4 Light
Jak włączyć i skonfigurować NFC na Tenex Tab 7.4 Light
Jak ustawić czas na Tenex Tab 7.4 Light
Jak podłączyć słuchawki do Tenex Tab 7.4 Light
Jak wyczyścić historię przeglądarki na Tenex Tab 7.4 Light
Jak zdemontować Tenex Tab 7.4 Light
Jak ukryć aplikację na Tenex Tab 7.4 Light
Jak pobierać filmy z YouTube na Tenex Tab 7.4 Light
Jak odblokować kontakt na Tenex Tab 7.4 Light
Jak włączyć latarkę on Tenex Tab 7.4 Light
Jak podzielić ekran na Tenex Tab 7.4 Light
Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Tenex Tab 7.4 Light
Jak przyciąć wideo na Tenex Tab 7.4 Light
Jak sprawdzić pamięć RAM w Tenex Tab 7.4 Light
Jak ominąć konto Google w Tenex Tab 7.4 Light
Jak naprawić Czarny Ekran w Tenex Tab 7.4 Light
Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony