Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 nie łączy się z komputerem przez USB

Brak zestawu obrazów

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zrootować Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Twardy reset dla Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zrestartować Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak odblokować Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Co zrobić, jeśli Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 się nie włącza

Co zrobić, jeśli Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zresetować FRP na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zaktualizować Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak nagrywać rozmowy na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak podłączyć Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wykonać kopię zapasową Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wyłączyć reklamy w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wyczyścić pamięć na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zwiększyć czcionkę na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak udostępniać Internet na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak przesłać dane do Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak odblokować bootloader na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak odzyskać zdjęcia na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zrobić zrzut ekranu na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak znaleźć czarną listę w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak skonfigurować odcisk palca na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zablokować numer na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak włączyć automatyczne obracanie w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zmienić dzwonek na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak włączyć procent baterii w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wyłączyć powiadomienia na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wyłączyć Google Assistant w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wyłączyć ekran blokady w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak usunąć aplikację na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak odzyskać kontakty na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Gdzie jest kosz na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zainstalować WhatsApp na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zeskanować kod QR na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak podłączyć Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64 do komputera

Jak zainstalować SD Card w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zaktualizować Play Store w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zainstalować Kamera Google w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak włączyć debugowanie USB w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wyłączyć telefon Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak naładować Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak korzystać z kamery w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak znaleźć zgubiony Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak ustawić hasło na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak włączyć 5G w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak włączyć VPN na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zainstalować aplikacje na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak włożyć SIM-kartę do Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak ustawić czas na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak podłączyć słuchawki do Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak zdemontować Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak ukryć aplikację na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak pobierać filmy z YouTube na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak odblokować kontakt na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak włączyć latarkę on Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak podzielić ekran na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak przyciąć wideo na Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak sprawdzić pamięć RAM w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak ominąć konto Google w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Jak naprawić Czarny Ekran w Toshiba Excite 10 64Gb AT305-T64

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony