PC

Zopo ZP100 PILOT nie łączy się z komputerem przez USB

Zopo ZP100 PILOT

Użytkownicy smartfonów często podłączają swoje urządzenie mobilne do komputera. Można to zrobić w celu przesyłania plików z jednego urządzenia na drugie w celu dalszego wykorzystania. Czasami jednak użytkownicy napotykają pewne problemy, które powodują, że Zopo ZP100 PILOT ignoruje połączenie z komputerem przez USB. Dlaczego tak się dzieje i co można to zrobić w tym przypadku?

Dlaczego Zopo ZP100 PILOT nie łączy się z komputerem

Jeśli użytkownik łączy smartfon z komputerem za pomocą kabla USB, ale komputer w żaden sposób nie reaguje na połączenie, oznacza to, że napotkał jeden z następujących problemów:

  • wadliwy kabel;
  • uszkodzenie gniazda USB na jednym z urządzeń;
  • nieprawidłowe sterowniki odpowiadające smartfonowi są zainstalowane na komputerze lub w ogóle ich nie ma;
  • podczas podłączania smartfona wybrano opcję "Tylko zasilanie";
  • awaria systemu operacyjnego działającego na jednym z urządzeń.

W ten sposób wszystkie zidentyfikowane problemy można podzielić na fizyczne i programowe. Aby określić dokładny powód, dla którego Zopo ZP100 PILOT nie łączy się z komputerem, musisz sprawdzić sprzęt i ustawienia obu urządzeń.

Jak rozwiązać problem

Najpierw musisz upewnić się, że używasz prawidłowo działającego kabla USB do połączenia. Najłatwiej jest naładować telefon tym samym przewodem. Jeśli urządzenie się ładuje, kabel nie stanowi problemu.

Drugim punktem, który użytkownicy często przeoczają, jest niewłaściwy typ połączenia. Gdy użytkownik połączy smartfon z komputerem, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się powiadomienie, które oferuje wybór jednego z kilku typów parowania:

  • tylko zasilanie;
  • kamera;
  • media i tak dalej.

Domyślną opcją jest "Tylko zasilanie". W takim przypadku smartfon na Android po prostu odbiera ładunek z komputera. Sprawdź ustawienia parowania i wybierz "Połączenie jako nośnik" lub "USB-nośnik. Tylko w tym przypadku komputer określi telefon Zopo ZP100 PILOT jako pełnoprawny nośnik pamięci.

Jeśli nic się nie dzieje po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera (urządzenie nawet się nie ładuje), musisz sprawdzić funkcjonalność połączenia USB w komputerze. Na przykład możesz włożyć dysk flash USB lub podłączyć mysz.

Problemy fizyczne (uszkodzenie kabla lub złącza) można rozwiązać tylko poprzez wymianę odpowiednich komponentów. Jeśli wybrałeś właściwy typ połączenia (nośnik) i używasz prawidłowo działających akcesoriów, wadliwe sterowniki stają się główną przyczyną błędu.

Zazwyczaj są one instalowane automatycznie przy pierwszym sparowaniu smartfona i komputera. Oprogramowanie jest ładowane tylko wtedy, gdy istnieje połączenie z Internetem. Jeśli nie połączysz się z siecią, sterowniki nie zostaną pobrane. Dlatego zaleca się sprawdzenie połączenia internetowego.

Możesz sprawdzić działanie sterowników w następujący sposób:

  1. Otwórz menedżera urządzeń (naciśnij Win+R i wprowadź devmgmt.msc).
  2. Znajdź urządzenie MTP lub nazwę telefonu na liście.
  3. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
  4. Kliknij "Odśwież sterownik".
  5. Wybierz "Urządzenie MTP USB".
  6. Kliknij "Dalej".
  7. Poczekaj, aż sterowniki zostaną ponownie zainstalowane.

Jeśli smartfon nie jest wyświetlany w menedżerze urządzeń, możesz włączyć tryb programisty na urządzeniu z Android:

  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do "Opcje programisty".
  3. Włącz tryb.
  4. Kliknij "Domyślna konfiguracja USB".
  5. Wybierz "Przesyłanie plików".

Jeśli żadna z sugerowanych wskazówek nie pomoże, jedynym sposobem rozwiązania problemu jest zresetowanie smartfona. Odbywa się to w przypadkach, gdy użytkownik podejrzewa, że parowanie jest wadliwe z powodu wirusów.

Aby zresetować ustawienia, musisz:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Przejdź do "Odzyskiwanie i resetowanie".
  3. Kliknij "Resetowanie ustawień".

Po zakończeniu operacji wszystkie pliki zostaną usunięte z urządzenia. Aby uniknąć utraty ważnych informacji, zaleca się najpierw utworzenie kopii zapasowej.

Alternatywne metody połączenia

Jeśli telefon Zopo ZP100 PILOT nie połączył się z komputerem przez USB, możesz wypróbować alternatywne metody przesyłania informacji z jednego urządzenia na drugie:

  • korzystanie z karty microSD;
  • przez Wi-Fi.

Pierwsza opcja nie wymaga szczegółowego opisu, ponieważ wystarczy włożyć kartę pamięci do adaptera i podłączyć ją do komputera za pomocą odpowiedniego złącza. Jednak ten rodzaj parowania pozwoli tylko na przesyłanie plików na lub z dysku flash.

Aby uzyskać dostęp do pamięci smartfona, musisz użyć połączenia Wi-Fi. Będziesz potrzebować do tego dodatkowego oprogramowania. Na przykład MyPhoneExplorer. Musisz pobrać aplikację zarówno na komputer (z oficjalnej strony internetowej), jak i na telefon (przez Google Play).

Dalsze połączenie odbywa się w następujący sposób:

  1. Podłącz oba urządzenia do tej samej sieci Wi-Fi.
  2. Otwórz aplikację MyPhoneExplorer na swoim telefonie.
  3. Wprowadź hasło, które zostanie użyte do nawiązania połączenia.
  4. Otwórz aplikację na komputerze.
  5. Naciśnij przycisk "Plik" i wybierz opcję "Podłączyć".
  6. Potwierdź parowanie, wprowadzając wcześniej wybrane hasło.

Umożliwi to smartfonowi połączenie z komputerem bez użycia kabla USB. MyPhoneExplorer na twoim komputerze wyświetli listę wszystkich dostępnych plików. Możesz przesyłać informacje zarówno z telefonu, jak i do jego pamięci.

Jak uniknąć tego problemu w przyszłości

Aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, wykonaj kilka prostych kroków:

  1. Do podłączenia używaj tylko wstępnie zapakowanych akcesoriów. Nie kupuj tanich kabli.
  2. Ustaw opcję "Urządzenie multimedialne" lub "USB-nośnik" w telefonie.
  3. Podczas parowania po raz pierwszy zainstaluj sterowniki i zaktualizuj je w razie potrzeby.

Przestrzeganie tych trzech zasad raz na zawsze uchroni Cię przed problemami podczas podłączania telefonu do komputera.

Udostępnij tę stronę znajomym:

Zobacz także:



Jak flashować Zopo ZP100 PILOT

Jak zrootować Zopo ZP100 PILOT

Twardy reset dla Zopo ZP100 PILOT

Jak zrestartować Zopo ZP100 PILOT

Jak odblokować Zopo ZP100 PILOT

Co zrobić, jeśli Zopo ZP100 PILOT się nie włącza

Co zrobić, jeśli Zopo ZP100 PILOT się nie ładuje

Jak zrobić zrzut ekranu na Zopo ZP100 PILOT

Jak zresetować FRP na Zopo ZP100 PILOT

Jak zaktualizować Zopo ZP100 PILOT

Jak nagrywać rozmowy na Zopo ZP100 PILOT

Jak podłączyć Zopo ZP100 PILOT do telewizora

Jak wyczyścić pamięć podręczną w Zopo ZP100 PILOT

Jak wykonać kopię zapasową Zopo ZP100 PILOT

Jak wyłączyć reklamy w Zopo ZP100 PILOT

Jak wyczyścić pamięć na Zopo ZP100 PILOT

Jak zwiększyć czcionkę na Zopo ZP100 PILOT

Jak udostępniać Internet na Zopo ZP100 PILOT

Jak przesłać dane do Zopo ZP100 PILOT

Jak odblokować bootloader na Zopo ZP100 PILOT

Jak odzyskać zdjęcia na Zopo ZP100 PILOT

Jak zrobić zrzut ekranu na Zopo ZP100 PILOT

Jak znaleźć czarną listę w Zopo ZP100 PILOT

Jak skonfigurować odcisk palca na Zopo ZP100 PILOT

Jak zablokować numer na Zopo ZP100 PILOT

Jak włączyć automatyczne obracanie w Zopo ZP100 PILOT

Jak ustawić lub wyłączyć budzik w Zopo ZP100 PILOT

Jak zmienić dzwonek na Zopo ZP100 PILOT

Jak włączyć procent baterii w Zopo ZP100 PILOT

Jak wyłączyć powiadomienia na Zopo ZP100 PILOT

Jak wyłączyć Google Assistant w Zopo ZP100 PILOT

Jak wyłączyć ekran blokady w Zopo ZP100 PILOT

Jak usunąć aplikację na Zopo ZP100 PILOT

Jak odzyskać kontakty na Zopo ZP100 PILOT

Gdzie jest kosz na Zopo ZP100 PILOT

Jak zainstalować WhatsApp na Zopo ZP100 PILOT

Jak ustawić zdjęcie kontaktu w Zopo ZP100 PILOT

Jak zeskanować kod QR na Zopo ZP100 PILOT

Jak podłączyć Zopo ZP100 PILOT do komputera

Jak zainstalować SD Card w Zopo ZP100 PILOT

Jak zaktualizować Play Store w Zopo ZP100 PILOT

Jak zainstalować Kamera Google w Zopo ZP100 PILOT

Jak włączyć debugowanie USB w Zopo ZP100 PILOT

Jak wyłączyć telefon Zopo ZP100 PILOT

Jak naładować Zopo ZP100 PILOT

Jak korzystać z kamery w Zopo ZP100 PILOT

Jak znaleźć zgubiony Zopo ZP100 PILOT

Jak ustawić hasło na Zopo ZP100 PILOT

Jak włączyć 5G w Zopo ZP100 PILOT

Jak włączyć VPN na Zopo ZP100 PILOT

Jak zainstalować aplikacje na Zopo ZP100 PILOT

Jak włożyć SIM-kartę do Zopo ZP100 PILOT

Jak włączyć i skonfigurować NFC na Zopo ZP100 PILOT

Jak ustawić czas na Zopo ZP100 PILOT

Jak podłączyć słuchawki do Zopo ZP100 PILOT

Jak wyczyścić historię przeglądarki na Zopo ZP100 PILOT

Jak zdemontować Zopo ZP100 PILOT

Jak ukryć aplikację na Zopo ZP100 PILOT

Jak pobierać filmy z YouTube na Zopo ZP100 PILOT

Jak odblokować kontakt na Zopo ZP100 PILOT

Jak włączyć latarkę on Zopo ZP100 PILOT

Jak podzielić ekran na Zopo ZP100 PILOT

Jak wyłączyć dźwięk aparatu w Zopo ZP100 PILOT

Jak przyciąć wideo na Zopo ZP100 PILOT

Jak sprawdzić pamięć RAM w Zopo ZP100 PILOT

Jak ominąć konto Google w Zopo ZP100 PILOT

Jak naprawić Czarny Ekran w Zopo ZP100 PILOT

Dlaczego nie łączy się z komputerem przez USB inne telefony